StubHub to amerykańska firma zajmująca się wymianą i odsprzedażą biletów. Świadczy usługi dla kupujących i sprzedających bilety na sport, koncerty, do teatru i inne wydarzenia rozrywkowe na żywo. Z największego rynku biletów na rynku wtórnym w Stanach Zjednoczonych stał się największym na świecie rynkiem biletowym. Po pierwsze, po otwarciu strony pojawia się lista biletów do kupienia. Następnie, z małym opóźnieniem, dwie opcje nagle zostają oznaczone jako „sprzedane”. Stwarza to poczucie pilności, prawie tak, jakby każdy bilet można było kupić w dowolnym momencie. Wydaje się, że witryna musi być zajęta, ponieważ te bilety zmieniają się z „dostępnych” na „sprzedane”. Ale chwilę. Czy to nie dziwne, że dwa, które zostały sprzedane, nie pasują cenowo do pozostałej części listy? Czy nie jest też dziwne, że bilety są oznaczone jako sprzedane wkrótce po otwarciu strony, a bilety zawsze znajdują się na samej górze? I czy to nie dziwne, że bilety nie sprzedają się po tej samej cenie, gdy strona pozostaje otwarta? Tak, to dziwne. Przeglądając ich kod javascript, można natrafić się ładny fragment, który wydaje się odpowiadać na wszystkie te pytania. Kiedy strona się ładuje: * otrzymuje listę biletów, które już zostały sprzedane * upewnia się, że pokaże tylko dwa, których wcześniej nie widziałeś * wstawia je w losowych miejscach na górze listy, by użytkownik zobaczył je jako pierwsze * oznaczy je jako sprzedane, aby stworzyć fałszywe poczucie pilności. Kod można zobaczyć pod tym linkiem. Zawsze bawi mnie, gdy programiści używają szczerych nazw opisując rzeczy, które mają zwodzić potencjalnych klientów. Możemy się o tym przekonać, ponieważ kod nie jest poddany obfuskacji ani zminifikowany pomimo tego, że znajduje się na produkcji. W plikach znajdują się literówki